Competiția ”Destinația Anului 2024” se extinde și în Republica Moldova
”Destinația Anului”, cel mai important proiect de promovare a destinațiilor turistice din România, anunță în premieră extinderea competiției din 2024 și în Republica Moldova, transmite Adevărul.RO.
Competiția românească ”Destinația Anului” se extinde și în Republica Moldova, într-un parteneriat de promovare între Asociația Institutul pentru Orașe Vizionare, Oficiul Național al Turismului și Ministerul Culturii din R. Moldova.
Destinații din Republica Moldova vor avea oportunitatea de a se înscrie în concursul de anul acesta, alături de destinațiile din România, beneficiind astfel de promovare pe ambele maluri ale Prutului. O destinație din Republica Moldova poate câștiga oricare dintre categorii, dacă are punctajul cel mai mare.
După prima rundă de jurizare, destinațiile care ajung în top 10 pe categorie trec mai departe în următoarea etapă. Finaliștii din Republica Moldova vor fi votați în aceleași categorii ca și cele din România: Vot Public, Vot Juriu, Cercetarea Destinației Vizionare. Votul publicului nu depinde de granițe: pot vota cetățeni români, moldoveni sau ai altor țări care doresc să-și exprime preferința.
În plus, indiferent de categoria la care a participat, destinația din R. Moldova cu cel mai mare punctaj total va primi premiul special ”Destinația Anului în Republica Moldova”. Acesta se va decerna în cadrul Galei care va avea loc la Ateneul Român pe 21 mai 2024.
Categorii de înscriere în competiția Destinația Anului 2024
Reamintim că în 2024, destinațiile turistice din România și Republica Moldova se pot înscrie în două tipuri de categorii distincte.
Categoriile deschise localităților sau regiunilor includ:
- Orașe care inspiră,
- Tărâmuri cu istorie și tradiție (categorie susținută de Enterprise rent-a-car)
- Regiuni eco-turistice (categorie susținută de Asociația de Ecoturism din România)
- Stațiuni turistice,
- Sat de poveste (categorie susținută de Antreprenorești),
- Cea mai bună campanie de promovare.
Categoriile dedicate operatorilor turistici (secțiune susținută de METRO):
- Parcuri de distracție și aventură,
- Atracții cultural-educative (categorie susținută de BCR)
- Wellness,
- Cazări epice – resorturi,
- Cazări epice – boutique,
- Experiențe gastronomice,
- Cea mai bună campanie de promovare.
Despre Destinația Anului
Este o competiție din România organizată în parteneriat cu Ministerul Antreprenoriatului și Turismului de la București, Alianța Pentru Turism, Institutul Orașelor Vizionare (IOV), Asociația Cred în România, Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR), Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), RoBoost Antreprenorești, Re-Patriot, Urlaub in Rumänien, Academia de Studii Economice București și Asociația de Ecoturism din România (AER).
La ediția competiției de anul trecut, câștigătorii au fost: Municipiul Brașov (categoria Orașe care inspiră), Ținutul Mănăstirilor Bucovina (categoria Tărâmuri cu istorie și Tradiție), Țara Hațegului (categoria Comori Naturale), Mamaia (categoria Stațiuni turistice), Palatul Culturii Iași (categoria Atracții Cultural-Educative), Dino Parc Râșnov (categoria Parcuri de Distracție și Aventură), Green Village Sfântu Gheorghe (categoria Resort), Hotel Pleiada Iași (categoria Boutique), Valea Verde Retreat (categoria Experiențe Gastronomice).