Pe șantierul de reabilitare a podului peste râul Bâc și a pasajului peste calea ferată de pe drumul M1, Etapa II, lucrările continuă în forță, transmite Moldpres.

În prezent, sunt în execuție: turnarea stratului de egalizare din mortar de ciment la podețul tip cadru; execuția terasamentului la accesul spre strada Pietrăriei (zona industrială Pruncul); consolidarea albiei râului Bâc; cofrarea și armarea riglei la pasajul peste calea ferată, culeea nr. 2; cofrarea nodului monolit al grinzilor; umplerea rampelor de acces (sfert de con) la pod și pasaj cu pământ drenant.

„Acest proiect de infrastructură este unul strategic, care va contribui semnificativ la fluidizarea traficului pe drumul M1, reducerea ambuteiajelor în zonă și creșterea siguranței rutiere. Continuăm cu aceeași determinare să construim și să îmbunătățim sistemul rutier din țară, pentru a asigura circulația în condiții de siguranță, confort și fluență pentru toți participanții la trafic”, estimează Administraţia de Stat a Drumurilor (ASD).

Potrivit sursei citate, stadiul fizic de execuție în prezent este următorul: podul peste râul Bâc – peste 50%; pasajul peste calea ferată – circa 50%; drumul principal M1 – peste 60%; drumurile de acces la nodul rutier – circa 60%; consolidarea albiei râului Bâc – circa 40%.

Valoarea proiectului constituie circa circa 184 milioane de lei (9,2 mln de euro), bani alocați din mijloacele financiare ale fondului rutier. „Acest proiect de infrastructură cu importanță strategică va reduce timpul de călătorie pentru traficul care ocolește capitala, precum și pentru șoferii care fac naveta din localitățile apropiate și alte suburbii”, rezumă Administraţia de Stat a Drumurilor.