Filip a cerut, Calmâc a făcut. Semnalul slab al telefoanelor mobile,discutat la Ministerul Economiei
Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice şi Tehnologia Informației (ANRCETI) va comanda un studiu independent privind respectarea de către operatorii de telefonie mobilă a condițiilor de acoperire a teritoriului țării cu semnal de calitate, inclusiv în perimetrul drumurilor naționale. O decizie în acest sens a fost luată ieri, în cadrul unei întrevederi de lucru a viceprim-ministrului Octavian Calmîc, ministru al Economiei și Infrastructurii, cu conducerea ANRCETI.
În cadrul dialogului s-a mai convenit ca, pe lângă studiul respectiv, realizat de o companie independentă, regulatorul va actualiza prevederile metodologiei mecanismelor de verificare a serviciilor prestate de operatorii de telefonie mobilă, având în vedere normele internaţionale existente, în colaborare cu Ministerul Economiei și Infrastructurii, vor elabora și propune spre aprobare amendamente la legislația națională în domeniu, precum și alte acte normative existente.
Concomitent, participanții la întrevedere au convenit asupra stabilirii unui dialog direct, transparent și deschis cu operatorii de pe piața autohtonă privind întreprinderea unor măsuri eficiente în direcția ridicării serviciilor de telefonie mobilă și Internet prestate cetățenilor, care, la moment, în opinia autorităților, în multe regiuni sunt nesatisfăcătoare.
„Toate aceste acțiuni trebuie realizate în cel mai scurt timp, deoarece astăzi telefonia mobilă și Internetul sunt lucruri indispensabile pentru viață și activitate nu doar pentru oamenii de afaceri, funcționari sau alte categorii de angajați, dar și pentru oamenii simplu. Din aceste considerente avem nevoie ca în termeni cât mai reduși să depistăm toate lacunele existente, să identificăm soluții viabile și stabilim termeni reali de implementare a acestora", a accentuat vicepremierul Calmîc.
Reprezentanții ANRCETI au raportat că deja au solicitat, în regim de urgență, de la operatorii de pe piața autohtonă date tehnice privind serviciile prestate conform licențelor eliberate, precum și contactat instituții din domeniu de a realiza verificări în diferite zone ale țării a calității serviciilor prestate.
----------------- Deschide.MD amintește că la ședința de săptămâna trecută, premierul Pavel Filip a atras atenția a supara calității oferite de companiile de telefonie mobilă. În acest sens a rugat Ministerul Economiei și Infrastructurii (MEI) să vină cu soluții în acest sens.