Netflix a început anul cu rezultate deloc surprinzătoare, cu 232,5 milioane de abonați și venituri de 8,16 miliarde de dolari în primul trimestru, potrivit AFP, citat de hotnews.

Veteranul streaming-ului, care și-a diversificat sursele de venit, a anunțat, de asemenea, marți, că va închide până la sfârșitul anului serviciul de închiriere prin poștă de DVD-uri, vechi de 25 de ani.

„Obiectivul nostru a fost întotdeauna să oferim cele mai bune servicii membrilor noștri, dar acest lucru a devenit foarte complicat odată cu declinul acestei afaceri”, a declarat compania într-un comunicat privind câștigurile.

Netflix a înregistrat un profit net de 1,3 miliarde de dolari în primul trimestru, în scădere cu 18% de la an la an, în conformitate cu așteptările analiștilor.

„Aceste rezultate destul de călduțe nu dovedesc că firma va reuși să își revitalizeze afacerea cu ajutorul publicității și al partajării parolelor plătite”, a reacționat Paul Verna, analist la Insider Intelligence.

După explozia din timpul pandemiei pentru platformele digitale, Netflix a avut parte de un an 2022 foarte dificil, ceea ce i-a împins pe directorii companiei să se concentreze mai mult pe diversificarea surselor de venit decât pe creșterea numărului de utilizatori.

În noiembrie, aceștia au lansat un nou abonament mai ieftin, cu publicitate.

De asemenea, platforma vrea să îi forțeze pe utilizatori să plătească pentru a adăuga profiluri la conturile lor, în loc să își împărtășească parolele gratuit.

Această nouă metodă este în curs de implementare, dar a fost amânată.

„Acest lucru înseamnă că creșterea preconizată a numărului de utilizatori și a veniturilor va veni în al treilea trimestru, mai degrabă decât în al doilea”, a declarat compania.