Gigantul francez Pernod Ricard, care activează pe piața băuturilor, a anunțat vineri, 12 mai, că a încetat să mai exporte toate mărcile sale în Rusia și că nu le va mai distribui, în urma presiunilor publice privind activitățile sale comerciale din această țară, relatează AFP, potrivit The Moscow Times, citat de libertatea.

Grupul, care deține o serie de mărci de băuturi premium, printre care romul Havana Club, whisky-ul Jameson, ginul Beefeater și șampania Mumm, a încetat să mai exporte în Rusia la sfârșitul lunii aprilie, a precizat acesta.

„Evaluăm cum să ne adaptăm organizația locală în lumina acestor decizii, respectând în același timp pe deplin toate reglementările legale locale”, a precizat grupul într-un comunicat, adăugând că încetarea distribuției de băuturi „va dura câteva luni”.

Ignorând demersurile altor companii occidentale de a se retrage după ce Kremlinul a ordonat invadarea Ucrainei în februarie 2022, Pernod Ricard a continuat să comercializeze băuturi în Rusia, ceea ce a dus la apeluri de boicotare a produselor companiei.

Militanții s-au concentrat pe marca sa suedeză de vodcă Absolut, ale cărei exporturi au fost suspendate după începutul invaziei, dar apoi au fost reluate.

După un val de proteste pe rețelele de socializare din Suedia și critici din partea prim-ministrului țării, compania a anunțat luna trecută că suspendă din nou exporturile, dar va continua să vândă celelalte băuturi ale sale.

Anunțul de vineri privind retragerea completă de pe piața rusă reprezintă o răzgândire a conducerii grupului.

Retailerul francez de bricolaj Leroy Merlin a anunțat în martie că va renunța la piața din Rusia, după ce a rezistat și el presiunilor intense de a părăsi țara după invazia lansată la ordinul președintelui Vladimir Putin asupra Ucrainei.

Președintele ucrainean Volodimir Zelenski a cerut retailerului francez, într-un discurs ținut la Paris, să „înceteze să mai sponsorizeze mașinăria de război rusă”.