Rețeaua socială Facebook a predat Congresului cele aproximativ trei mii de anunțuri politice cumpărate de organizații ruse care au fost plasate în timpul campaniei preelectorale din SUA. Conform estimărilor Facebook, aproximativ 10 milioane de persoane au vizionat reclamele postate de trolii ruși, prin care s-a încercat să se influențeze alegerile din SUA în 2016.

Este prima dată când compania americană dezvăluie scara și impactul potențial al unei astfel de publicități. Rețeaua socială recunoaște că există și alte anunțuri similare, pe care încă nu le-a descoperit.

----Facebook a lansat informații despre aproximativ 3.000 de anunțuri în aceeași zi în care le-a transmis membrilor comisiilor Camerei Reprezentanților și Senatului, care investighează încercările agenților ruși de a influența alegerile prezidențiale de anul trecut din SUA.

Comunicatul Facebook precizează că o parte din anunțuri au fost plătite în ruble.

Compania a fost invitată să depună mărturie la audierile publice a trei diferite comisii ale Congresului în următoarele săptămâni, pentru a oferi detalii despre campania publicitară rusească care folosea relațiile rasiale ca temă majoră de divizare a societății americane în încercarea de a schimba poziția alegătorilor.

În declarație, Facebook a recunoscut că are posibilitati limitate de a-i împiedica pe utilizatorii site-ului să submineze democrația.

„Indiferent ce măsuri vom lua pentru a monitoriza încălcările, conținutul social și politic va apărea pe platforma noastră, ceea ce va ridica obiecții din partea oamenilor și din partea noastră. Admitem astfel de mesaje, deoarece împărtășim valorile libertății de exprimare”, susține compania în declarația sa.

Sursa: paginaderusia.ro