Mesajele publicitare cu caracter politic cumpărate din Rusia pe Facebook au vizat în principal Michiganul şi Wisconsinul, două dintre statele-cheie în alegerile prezidenţiale câştigate de Donald Trump la sfârşitul lui 2016, dezvăluie CNN.

Aceste mesaje publicitare, precizează CNN care citează patru surse apropiate dosarului, ţinteau categorii demografice specifice şi exploatau mesaje polemice vizând atacuri împotriva musulmanilor.

Pe 8 noiemnrie 2016, Wisconsinul şi Michiganul au basculat în tabăra republicană cu mai puţin de 1% din voturile exprimate.

candidatul republican a înfrânt-o pe Hillary Clinton cu 22 748 de voturi în Wisconsin şi cu 10 700 de voturi în Michigan, obţinând astfel cei 26 de mari electori pe care cele două state îi are în Colegiul Electoral.

Acuzat mai întâi că a întârziat să reacţioneze, Facebook îşi multiplică de-acum comunicarea cu privire la acest subiect.

----Reţeaua de socializare cu două miliarde de utilizatori a anunţat că aproximativ „zece milioane de persoane din Statele Unite au văzut aceste mesaje”.

Așa cum s-a angajat, Facebook a precizat că a furnizat luni Congresului conţinutul celor aproximativ 3.000 de mesaje publicitare („ads” în engleză) postate între 2015 şi 2017 şi finanţate de „o entitate rusă numită  Internet Research Agency”.

Procurorul special Robert Mueller şi comisii din Congres anchetează posibile legături între membri ai echipei de campanie a lui Trump şi Rusia.

Kremlinul a dezminţit în mai multe rânduri că a încercat să influenţeze campania electorală americană care a condus la alegerea lui Donald Trump.

Sursa: News.ro