Jurnaliștii de la CNN au publicat o investigație potrivit căreia campania de dezinformare de pe rețelele sociale, din preajma alegerilor prezidențiale din SUA, a fost finanțată de oligarhul rus Evgheni Prigojin, cunoscut ca „bucătarul lui Putin”.

Potrivit mai multor oficiali, citatați de CNN, „fabrica de trolling” avea un departament de „provocări”, al cărui scop era de a distribui pe rețelele sociale, mai cu seamă în Occident, știri false.

Jurnaliștii CNN menționează că Prigojin este o persoană din anturajul lui Putin și se presupune că ar sta în spatele Agenției de Cercetare a Internetului (IRA) din Sankt-Petersburg, o companie secretă de tehnologie. Un fost angajat al acestei companii a declarat pentru CNN trolii erau angajați cu un salariu de 500 de dolari.

În 2016, SUA l-a introdus pe Prigojin în „lista neagră” sub acuzaţia că finanțează intervenția militară a Rusiei în Ucraina. În 2017, două dintre companiile sale, inclusiv din sectorul de catering, au fost sancționate de trezoreria SUA.

Evgheni Prigojin este numit de presa din Rusia bucătarul şi cel mai mare trol al preşedintelui Putin. Cazul Prigojin este unul tipic de îmbogăţire în Rusia lui Putin, în care se îmbină servilismul, clientelismul şi încălcarea legii sub atenta oblăduire a liderului suprem de la Kremlin.