Mass-media din Franța și giganții web luptă împotriva informațiilor false
Rețeaua First Draft News și Google News Lab au anunțat, luni, lansarea ,împreună cu 16 redacții franceze, a unui instrument de verificare a informațiilor web, inițiativă susținută de Facebook, care își dezvoltă propriul său instrument în acest sens, această inițiativă intervenind în contextul alegerilor prezidențiale din primăvară în Franța, relatează publicația belgiană Le Soir.
Denumit „CrossCheck”, acest instrument va permite redacțiilor să colaboreze pentru „identificarea și verificarea conținutului care circulă on-line, fie că este vorba fotografii, clipuri video, comentarii sau site-uri de știri”, potrivit unui comunicat Google.
Cele două tururi ale alegerilor prezidențiale din Franța vor avea loc pe 23 aprilie și 7 mai 2017.
Unii experți consideră că știrile false care au circulat pe rețelele de socializare ar fi avut un rol în victoria lui Donald Trump în alegerile pentru președinția SUA în noiembrie trecut, deși studii efectuate recent în acest sens neagă o asemenea posibilitate.
Sursa: AGERPRES