Tragi-comedia ”candidatului unic” a făcut ca în această săptămînă să fie date publicităţii 4 sondaje: IRI (by Magenta), Intellect Group, CCSM şi cel al Fundației Konrad Adenauer (nu am găsit nicăieri cine l-a realizat propriu-zis în teren).

Tragi-comedia a oferit un final pe măsură: politicianul (Andrei Năstase) care de aproape 2 ani vorbeşte în permanenţă în numele poporului a primit tocmai din partea ”tot poporului” un răspuns de PAS şi a fost nevoit să se retragă din cursa prezidenţială. Cum scriam într-o postare pe Facebook, tot mai mulţi politicieni vor iubi sondajele.
 
Nu-mi aduc aminte să existe vreun alt moment în istoria Republicii Moldova cînd sondajele să fie atît de luate în seamă de către politicieni. E o premieră. Oarecum salutabilă.
 
Un alt lucru pe care l-am remarcat: sondajele sunt prezentate de tot felul de firme (semi) fantomatice, iar sociologii lipsesc atît de la prezentări, cît şi din toate materialele mass-media care fac trimitere la sondajele respective. Oare de ce!?
 
Sondajele fără sociologi sunt ca şi politica fără cetăţeni. Efectele? Sper că le vedeţi în ultimii 25 de ani. În Republica Moldova, sociologii or fi pe cale de dispariţie. De altfel, ca şi cetăţenii.