Chișinăuenii ar putea fi înșelați în cadrul unei scheme cu parcări cu plată, în cazul în care Primăria va semna un contract cu compania (EME Parkleitsystem), care nici măcar sediu nu are.

Potrivit activistului civic Victor Chironda, „schema pusă la cale de oamenii din Primărie constă în următoarele:

Primăria amenajează parcaje din contul trotuarelor pe străzile principale ale orașului în cadrul proiectului de renovare a străzilor, realizat cu bani împrumutați de la BERD.

Primăria transferă aceste parcaje către o companie dubioasă (EME Parkleitsystem) pentru o perioadă de 25 de ani și încă se obligă să le întrețină, implicînd serviciile municipale (adică tot din bani publici).

Conform contractului semnat, municipalitatea va primi numai 10% din suma rulajului lunar, iar 90% vor merge in buzunarul proprietarilor EME Parkleitsystem.

Astfel, avem o situație în care Primăria, din bani împrumutați (publici) amenajează parcări din contul trotuarelor (publice), le transmite gratuit în gestiunea unei companii private iar chișinăuienii vor trebui să întoarcă creditul către BERD dar și să plătească taxe pentru parcare și suprataxe pentru eventuale încălcări are regimului de parcare.

Chironda mai spune că între timp, Dorin Chirtoacă s-a făcut cu atribuții extinse. Deputații liberali au reușit să împingă în Parlament adoptarea noului Statut al mun. Chișinău, care îi oferă Primarului General dreptul de a semna contracte de Parteneriat-Public-Privat de genul celui cu EME Parkleitsystem fără avizul Consiliului Municipal. Cel puțin contractul vechi nu a fost anulat și nici un alt concurs de selectare a operatorului parcărilor cu plată nu a fost organizat.

Recent, Direcția Transport a mun. Chișinău a înaintat pentru ședința CMC din 23.02.2017 proiectul noului "Regulament privind funcționarea parcărilor și parcajelor auto cu plată din mun. Chișinău". Consilierii l-au respins și nu l-au votat.

Peste o lună de la propunerea în CMC, la 24.03.2017 Primăria Chișinău, anunță „dezbatere publică pe marginea proiectului". Drept că din dezbatere e doar denumirea. Direcția de Transport ne spune că „Recomandările pe marginea proiectului" pot fi trimise prin mail sau scrise și duse la ei la sediu.

Vedeți continuarea aici.