Deputatul Radu Marian a venit cu explicații pe marginea proiectului de lege care vizează publicitatea jocurilor de noroc și care a fost înregistrat recent în Parlament. Potrivit lui, marea majoritate a restricțiilor de publicitate rămân în vigoare. Proiectul permite publicitatea la pariuri sportive și loterie în timpul transmisiunilor la nivel național TV/radio a evenimentelor sportive, dar și în intervalul orelor 22.00-07.00, transmite IPN.

„Explic de ce facem asta. În marea majoritate a țărilor europene este permisă publicitatea de pariuri, inclusiv la competițiile sportive internaționale care sunt transmise în direct și pe teritoriul Republicii Moldova, cum ar fi Liga Campionilor sau campionatele europene și mondiale la fotbal. Această diferență majoră de reglementări între restul țărilor și țara noastră creează situații în care orice transmisiune de eveniment sportiv internațional în spațiul audiovizual al țării noastre încalcă legea”, afirmă Radu Marian.

Potrivit lui, recent a avut loc campionatul european de fotbal în Germania, iar unul din sponsorii principali a fost o companie de pariuri – statul Republica Moldova neavând nicio posibilitate să interzică ce fel de reclame se afișează în Germania. La fel, am au existat situații când în Moldova joacă echipe sportive din alte țări care au inscripționate pe tricou logotipuri ale companiilor de pariuri sportive. Și din nou, se ajunge, spune deputatul, într-o situație jenantă și un risc ca aceste meciuri să nu poate fi jucate.

„Și ca să nu punem în dezavantaj compania națională de loterie a Moldovei față de companiile străine (care contribuie substanțial la buget), am intervenit cu permisiunea de a permite publicitatea pentru pariuri sportive și loterie în spațiul audiovizual în intervalul 22.00-07.00, atunci când audiențele sunt cele mai joase. Amintesc că 75% din profiturile care se generează de pe urma jocurilor de noroc ajung la bugetul stat. În 2023, în visteria statului au ajuns 290 de milioane lei urmare a acestor activități”, susține Radu Marian.

Parlamentarul precizează că cea mai invazivă publicitate, cea din online și de pe bannerele în afară (outdoor), rămâne categoric interzisă. La fel, rămâne interzisă publicitatea pentru jocurile de noroc cu cel mai mare risc social, cum ar fi aparatele de joc, dar și publicitatea la TV/radio până la ora 22.00.