Ministrul Afacerilor Interne, Adrian Efros, i-a vizitat astăzxi pe cei 20 de pompieri moldoveni, detașați în Grecia, în zona Nea Makri, la stingerea incendiilor. Oficialul le-a urat succes în activitatea lor subliniind că participarea în misiuni internaționale demonstrează angajamentul R. Moldova de a contribui la eforturile comune europene.
 
Ministrul a menționat faptul că participarea în misiunile internaționale este esențială pentru creșterea capacității de răspuns și pentru îmbunătățirea cooperării cu partenerii europeni.
 
Este o mândrie să vedem pompierii moldoveni implicați activ în combaterea incendiilor forestiere din Republica Elenă. Participarea lor în aceste misiuni internaționale demonstrează nu doar profesionalismul lor, ci și angajamentul nostru de a contribui la eforturile comune europene. Îi felicit pentru dedicarea și curajul lor și le urez mult succes în realizarea intervențiilor alături de colegii eleni”, a declarat Ministrul Adrian Efros.
 
De asemenea, șeful MAI s-a referit la importanța formării continue și pregătirii pentru a face față provocărilor actuale legate de incendiile forestiere.
 
În cadrul vizitei, ministrul Adrian Efros le-a urat pompierilor mult succes în realizarea intervențiilor alături de colegii eleni și le-a transmis dorința de a se întoarce cu bine acasă.
 
IGSU precizează că noua bază de antrenament a Serviciului de Pompieri din Grecia, Centrul de Instruire SNF Hellenic Fire Corps, construită de Fundația Stavros Niarchos (SNF), asigură pregătirea eficientă a pompierilor.
 
În perioada 16 iulie – 15 august, echipa de pompieri din Republica Moldova participă la misiunea de pre-poziționare în cadrul Programului European de Pre-poziționare a Echipelor de Stingere a Incendiilor de Pădure în Republica Elenă, regiunea Nea Makri, organizat sub auspiciile Mecanismului de Protecție Civilă al Uniunii Europene. Scopul programului este reducerea timpului de răspuns în cazul incendiilor de pădure, monitorizarea și stingerea focarelor în locațiile stabilite de forțele locale, precum și îmbunătățirea interoperabilității între echipele de intervenție.
 
Programul este finanțat de Uniunea Europeană, cu o parte din cheltuieli suportate de Republica Moldova, și este gestionat de Direcția Generală pentru Protecție Civilă Europeană și Operațiuni de Ajutor Umanitar (DG ECHO), având ca obiectiv principal îmbunătățirea capacității de răspuns și cooperare între echipele de intervenție din diferite țări europene.