Șase furnizori de servicii media au obținut noi frecvențe radio
Șase furnizori de servicii media audiovizuale și-au extins ariile de emisie, obținând noi frecvențe radio. În urma unui concurs, Consiliul Audiovizualului (CA) a acordat 8 frecvențe radio pentru cei 6.
Potrivit bilanțului concursului pentru acordarea dreptului de utilizare a frecvențelor radio disponibile, au fost declarați învingători următorii participanți:
1. Cultura Divină extinderea ariei de emisie în Bălți (88,5 MHz) extinderea ariei de emisie în Căușeni (93,0 MHz);
2. Dance FM extinderea ariei de emisie în Bălți (89,3 MHz);
3 Hit FM extinderea ariei de emisie în Rezina (92,9 MHz) extinderea ariei de emisie în Soroca (103,1 MHz);
4. Love Radio extinderea ariei de emisie în Comrat (91,8 MHz);
5. Radio Relax extinderea ariei de emisie în Vadul lui Vodă (94,5 MHz);
6. Radio Roks extinderea ariei de emisie în Bălți (96,1 MHz).
Pe total, au fost depuse 7 dosare: 6 pentru extinderea ariei de emisie și 1 pentru crearea unui nou serviciu media audiovizual.
„În ceea ce privește participantul „XPAND BROADCAST” SRL, care a solicitat eliberarea licenței de emisie pentru un nou serviciu media audiovizual, City FM, CA a decis respingerea cererii de acordare a licenței de emisie și de participare la concursul pentru acordarea dreptului de utilizare a frecvențelor radio, întrucât acesta nu a prezentat dovada obținerii aprobării prealabile pentru efectuarea activităților investiționale în domeniile de importanță pentru securitatea statului, așa cum prescrie procedura stabilită în Legea nr. 174/2021 privind mecanismul de examinare a investițiilor de importanță pentru securitatea statului”, ne informează reprezentanții Consiliului Audiovizualului.
Printre criteriile de determinare a învingătorilor în concurs s-au regăsit: ponderea programelor audiovizuale de producție proprie; ponderea programelor audiovizuale locale; ponderea operelor muzicale în limba română; asigurarea pluralismului audiovizual; numărul sancțiunilor pentru nerespectarea Codului serviciilor media audiovizuale; promovarea diversității ideologice, politice, sociale, lingvistice și culturale a societății etc.