Guvernul extinde posibilitățile de angajare în sectorul public. Procedură mai simplă pentru candidații din diasporă
Din 1 ianuarie 2025, candidații care au fost admiși la concursurile de ocupare a unei funcții în cadrul autorităților publice, dar se află peste hotare, vor putea participa la proba scrisă de la distanță, prin intermediul ambasadelor sau misiunilor diplomatice. Noua prevedere se va aplica doar candidaților admiși pentru funcțiile publice vacante din ministere, Cancelaria de Stat, Aparatul Președintelui și Secretariatul Parlamentului, se notează într-un comunicat.
O hotărâre în acest sens a fost aprobată de Executiv. Noile modificări vor contribui la dezvoltarea unui serviciu public atractiv cu funcționari profesioniști, orientați spre necesitățile cetățenilor.
În același timp, va fi simplificată procedura de evaluare a activității funcționarului public debutant și vor fi create mai multe oportunități de angajare pentru tinerii specialiști, în posturi care nu necesită experiență profesională.
O altă noutate ține de utilizarea semnăturii electronice pentru documentele aferente proceselor din domeniul managementului funcției publice și al funcționarilor publici. De asemenea, vor fi clarificate unele aspecte ce țin de muncă prin cumul și desfășurarea concursului intern pentru deciziile legate de promovarea angajaților.