Aproape 60% dintre serviciile publice sunt disponibile, în prezent, digital pentru antreprenori, față de 38% în iunie 2023. Totodată, 50% din serviciile sunt disponibile în format digital pentru cetățeni. Acest fapt, va economisi cetățenilor circa un miliard de lei în 2024. Declarații în aceste sens au fost făcute de Cătălina Plinschi, secretar de stat pe digitalizare din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, la conferința națională:„Digitalizarea locală: inovație și acces ușor la e-servicii”, transmite IPN.

Ea a remarcat că antreprenorii moldoveni aleg tot mai des să acceseze serviciile digitale publice anume în format. În primul trimestru din anul 2024, din 1,3 milioane de solicitări a serviciilor publice – 1 milion au fost anume în format digital. Asta înseamnă că 4 antreprenori preferă servicii online. Totodată, 12 instituții din 42 care oferă servicii pentru antreprenori și cetățeni, sunt complet digitalizate.

Inguna Dobraja, director de Țară pentru Moldova a Băncii Mondiale, a remarcat că faptul că există posibilitatea de a beneficia de servicii sociale, dar și de orice alte servicii necesare într-un singur loc și posibilitatea de a avea acces la aceste servicii la nivel local. , în întreaga zonă, aduce beneficii economie de timp, reducerea cheltuielilor de transport, iar oamenii au timp pentru alte activități. Actualmente, cetățenii pot beneficia de multe servicii digitale, precum cele de asistență socială, de emitere a documentelor de stare civilă, a actelor cadastrale sau a serviciilor pentru afaceri.

Andrei Prisăcar, directorul Agenției Guvernare Electronică, a declarat că atunci când a pornit centrului unificat de prestare a serviciilor publice (CUPS) nu toți au înțeles cum pot ajunge proiecte digitale la oameni. CUPS-urile au rolul de a asigura suportul cetățenilor când au nevoie de servicii digitale, pe canale digitale dar nu cunosc cum să facă și astfel se adresează la centru. De asemenea, are rol de alfabetizare digitală, deoarece se transmit cunoștințele așa cum a doua oară nu mai vii la centru, dar poate solicita serviciul digital de acasă. A fost lansat e-APL, care prevede asigurarea accesului la date, în mod uniformizat, pentru reprezentanții APL, pentru a face posibilă desfășurarea optimă a funcțiilor APL.

Diana Chiria, consilieră a prim-ministrului, a adăugat că strategia de reformă APL stabilește ca până în 2030, la nivel de țară, să fie 300 de centru unice de prestare a serviciilor. Potrivit ei instrumente digitale în localități, ajutor extrem de mulți oameni.