Transportatorii rutieri solicită să vină în audiență la premierul Dorin Recean, pentru a discuta problemele din sistem. Iar în caz contrar ei amenință cu desfășurarea unei greve în activitate. În acest sens, președintele Consiliului APOTA (Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto), Oleg Alexa, i-a adresat o scrisoare deschisă șefului de Guvern, prin care atrage atenția asupra dificultăților pe care le înfruntă.

Una din acestea vizează condițiile de prelungire a autorizațiilor pentru serviciile regulate în trafic național. Transportatorii cer ca aceste autorizații să fie eliberate conform legislației europene și Regulamentului UE 1370/2007, în timp ce noile reglementări propuse de Ministerul de resort reduc din termenul acestor autorizații.  

De asemenea, ei cer ca să fie creat un grup de lucru, care să elaboreze reglementările legate de fiscalizare și să asigure:

-Obligativitatea dotării cu echipamente de casă și control a unităților de  transport în trafic internațional-în termen de 6 luni, în trafic interraional în termen de un an, în trafic local-în termen de 2 ani, în trafic raional-în termen de 3 ani (de ex. în România procesul a durat 11 ani)

-Conexiunea aparatelor de casă doar cu sistemul SIA a SFS

-Asigurarea că reglementările legale, care vor determina condițiile tehnice față de aparatele de casă sunt identice ca pentru alte activități, iar operatorii de transport au posibilitatea de a achiziționa aparatele a cel puțin doi producători 

-Asigurarea unor reglementări de utilizare similar celor din legislația României (referitoare la utilizarea aparatelor de casă de către operatorii de transport)

-Elaborarea proiectului de modificare a Codului Contravențional și Codului Fiscal menite să ridice disciplina financiară a operatorilor de transport, privind individualizarea sancțiunilor pentru fiecare persoană implicată și stabilirea competenței SFS în privința încălcărilor comise de oricare din persoanele implicate

-Modificarea normelor referitoare la Borderoul de evidență a biletelor și Listele de îmbarcare (diagramele de vânzare a biletelor), în coroborare cu normele referitoare la conținutul bonului fiscal.

Un alt moment criticat de transportatori ține de introducerea obligativității ca să dețină un aparat de casă, despre care transportatorii scriu că încă nu este reglementat clar cum acestea vor trebui să funcționeze. Cu referire la tariful calculat pentru serviciile de transport, cei de la APOTA au criticat Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale și pe ministrul Andrei Spînu, și pe cei de la ANTA, acuzându-i că ar acționa împreună ca această ramură a transporturilor să fie preluată de către un grup de persoane.    

În context, transportatorii cer să fie modificate reglementările recent introduse și să fie propuse altele noi, care ar corespunde normelor UE și ar fi consultate inclusiv cu transportatorii.

Deschide și: Transportatorii amenință cu noi proteste. Acuză Ministerul Infrastructurii de preluarea schemelor grupării Vîlcu-Andronachi 

Deschide și: Prima zi de protest al transportatorilor // Peste 70% din toate cursele naționale regulate, suspendate