Un nou serviciu electronic. Extrasul privind traversarea frontierei R. Moldova acum poate fi solicitat și online
Cetățenii pot solicita online Extrasul din sistemul informațional integrat al Poliției de Frontieră cu privire la traversarea frontierei de stat a Republicii Moldova. Despre acest lucru ne anunță reprezentanții Poliției de Frontieră.
Potrivit sursei, documentul privind traversarea frontierei de stat a Republicii Moldova, disponibil în format digital.
Anterior, eliberarea extrasului din sistemul informațional integrat al Poliției de Frontieră se făcea prin cerere semnată olograf și depusă personal de către solicitant exclusiv la sediul IGPF (mun. Chișinău, str. Petricani, 19). Și eliberarea documentului se efectua doar pe suport de hârtie, personal solicitantului (în baza actului de identitate) sau reprezentantului acestuia (cu prezentarea originalului procurii autentificate în modul stabilit), exclusiv la sediul IGPF din Chișinău.
„De asemenea, anterior serviciul menționat nu putea fi achitat online prin MPay, ci doar la bancă. Prin urmare, datorită digitalizării acestuia s-au diminuat cheltuielile solicitanților, deoarece achitarea serviciilor publice prin mpay.gov.md nu implică costuri suplimentare sau comisioane pentru beneficiar”, ne informează reprezentanții Poliției de Frontieră.
Pentru a depune cerea de solicitare a extrasului, urmați pașii:
- Accesați Portalul Serviciilor Publice la adresa https://servicii.gov.md.
- Selectați serviciul Extras din sistemul informațional integrat al Poliției de Frontieră. https://servicii.gov.md/ro/service/021001121 și activați butonului „Solicită”
- După accesarea butonului, veți fi redirecționat automat către pagina pentru depunerea cererii, disponibilă la adresa https://eservicii.gov.md/mai/igpf/cerere.
- Completați câmpurile cu informația necesară și urmați instrucțiunile corespunzătoare.
Pentru recepționarea documentului există două modalități:
Persoanele ce dețin semnătura electronică au posibilitatea de a recepționa extrasul în format digital, prin intermediul portalului mcabinet.gov.md.
Solicitanții care nu dețin o semnătură electronică valabilă pot ridica documentul pe suport de hârtie la sediul IGPF din mun. Chișinău, dar și la Direcțiile regionale ale IGPF aflate în municipiile Edineț și Cahul, și în orașele Ștefan Vodă și Ungheni.
„Noul serviciu electronic vine să eficientizeze activitatea IGPF, prin optimizarea proceselor birocratice aplicate la examinarea cererilor și la eliberarea extraselor respective, dar și oferă posibilitatea de a direcționa resurse economisite spre îndeplinirea altor activități esențiale ale Poliției de Frontieră, inclusiv în îndeplinirea atribuțiilor de control și asigurarea securității frontierei de stat a Republicii Moldova”, ne mai explică angajații Poliției de Frontieră.
Eliberarea extrasului din sistemul informațional integrat al Poliției de Frontieră cu privire la traversarea frontierei de stat a Republicii Moldova este dezvoltat de către Agenția de Guvernare Electronică (AGE) în colaborare cu Inspectoratul General al Poliției de Frontieră (IGPF).
Procesul de eliberare a extrasului din sistemul informațional integrat al Poliției de Frontieră a fost digitalizat în cadrul proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale”, implementat de AGE cu suportul financiar al Grupului Banca Mondială. Noul serviciu electronic vine să eficientizele activitatea IGPF, prin optimizarea proceselor birocratice aplicate la examinarea cererilor și la eliberarea extraselor respective, dar și oferă posibilitatea de a direcționa resurse economisite spre îndeplinirea altor activități esențiale ale Poliției de Frontieră, inclusiv în îndeplinirea atribuțiilor de control și asigurarea securității frontierei de stat a Republicii Moldova.
Conform datelor statistice, în primele șase luni ale anului curent, au fost examinate peste 2200 de cereri privind traversarea frontierei de stat de către persoane fizice și mijloace de transport.
Pentru întrebări suplimentare sau clarificări legate de accesarea serviciului, apelați la următoarele date de contact:
Email: suport.fod@egov.md; nr. de telefon: 022-820-023