Autoritățile au simplificat procedura pentru obținerea concediului suplimentar de către persoanele care au avut de suferit în urma catastrofei de la Cernobîl. În ședința de astăzi, Guvernul a aprobat o hotărâre prin care a fost eliminată necesitatea depunerii personale a cererii, documentelor justificative. 

Potrivit noilor modificări, acordarea din oficiu a concediului suplimentar de 14 zile calendaristice va fi oferită în baza informațiilor furnizate de angajatori prin sistemul electronic de raportare. 

Beneficiarii nu vor mai trebui să depună personal cereri sau alte documente justificative la casele teritoriale de asigurări sociale, ceea ce va reduce birocrația și va facilita accesul beneficiarilor la acest drept.

Această măsură face parte din eforturile de digitalizare și modernizare a serviciilor publice, prevăzute în Planul național de dezvoltare pentru anii 2024-2026.

Conform datelor Casei Naționale de Asigurări Sociale, pe parcursul anului trecut, 72 de persoane afectate de catastrofa de la Cernobîl au beneficiat de concediul suplimentar prevăzut de legislația în vigoare.