"Banca Națională a Moldovei este la curent despre faptul că mai mulți clienți ai unei bănci au sesizat dispariția bunurilor personale păstrate în seifurile individuale la banca respectivă", se comunică într-o notă a instituţiei remisă la solicitarea redacţiei Deschide.MD. BNM se referă la informaţiile apărute în presă că dintr-o filială a Finconbank au fost golite celulele individuale ale mai multor clienţi.

"În vederea evaluării riscurilor care implică această situație, BNM a solicitat de la bancă informații mai detaliate referitor la circumstanțele cazurilor nominalizate. După examinarea materialelor, BNM va decide aferent asupra măsurilor care urmează a fi întreprinse.

Concomitent, BNM a solicitat tuturor băncilor să revizuie și să ajusteze politicile lor interne privind riscul operațional, inclusiv a riscurilor legate de prestare a serviciilor de depozitare a bunurilor în seifuri individuale.

În acest context, Banca Națională a solicitat băncilor includerea în planurile de activitate a auditului intern verificarea prestării serviciilor menționate mai sus și identificarea riscurilor la care se expune banca", ne mai spune BNM în răspunsul pe care ni-l oferă.

Am încercat să aflăm mai multe detalii de la procurori, dar ofiţerul de presă al PG - Maria Vieru - ne-a spus că singura informaţie pe care ne-o poate comunica este faptul că pe acest caz este pornit dosar penal şi se investighează dispariţia unor bunuri în proporţii deosebit de mari. 

L-am sunat şi pe procurorul Municipiului Chişinău, Igor Popa, dar nici de la el nu am putut afla mai mult. Acuzatorul de stat ne-a spus că acesta este unul dintre cazurile în care nu ne poate oferi detalii pentru că orice informaţia ar putea fi folosită în detrimentul anchetei.

"E un caz aparte. Trebuie să înţelegeţi că nu tot timpul vă putem oferi informaţii. Or această operaţiune a fost pusă la cale de nişte persoane foarte deştepte. Un om prost nu putea să cureţe atâtea safeuri dintr-o bancă", ne-a declarat Popa. 

Puţin mai multă lumină pe caz ne-a oferit o sursă din cadrul anchetei care ne-a spus foarte laconic: Sunt patru safeuri golite şi s-a făcut prin sustragere de chei. 

Vom preciza că o reprezentantă a FinComBank a recunoscut pentru Sputnik că Procuratura a deschis un dosar penal în legătură cu furtul din celulele individuale ale clienților băncii respective, recunoscând astfel că banca cu pricina este FinComBank.

Realitatea.md a încercat azi să vorbească cu FinComBank, însă o doamnă din cadrul Departamentului Marketing a spus că nu oferă comentarii și a închis.

Amintim că o persoană, dintre păgubași a relatat pentru Sputnik.md că a fost sunată la sfârșitul lunii septembrie de către angajații băncii să vină să-și ia lucrurile deoarece în încăpere se va face reparație, însă, când clienta a venit la bancă a descoperit că celula îi este goală. 

„Mi-au furat din celula individuală de la bancă bani și obiecte de valoare. Nu doar de la mine, dar și de la alții s-a furat. A fost poliția la fața locului, a ridicat amprentele", a povestit femeia.

Clienta prejudiciată spune că mai multe cunoștințe de ale sale au avut de suferit: „Mi-a dispărut o sumă foarte mare de bani. Zece mii de euro și douăzeci de mii de lei. În acordul cu banca se spune că banca nu poartă răspundere pentru safeuri. Însă un colonel care mi-a luat declarații mi-a spus că în afara banilor mei la această filială bancară au dispărut diamante și 30 de kilograme de aur", a declarat victima, spunând că în încăperea unde se aflau safeurile nu erau instalate camere de supraveghere video.