O companie specializată în serviciile de curățenie a cerut Agenției Naționale pentru Soluționarea Conflictelor (ANSC) să-i facă dreptate și să anuleze rezultatele unei licitații prin care trebuia să fie aleasă o companie care să facă curățenie în clădirea Băncii Naționale a Moldovei.

„Servicii curățenie” SRL spune că BNM a invocat câteva motive care, în opinia companiei, nu sunt temeinice. În primul rând, este vorba despre prezentarea unui formular tipizat completat unde se regăsește prețul serviciilor de achiziție. 

Este vorba despre Formularul F4.2, pe când „Servicii curățenie” SRL a prezentat aceste date într-un formular de tip F3.1. Compania mai spune că și la capitolul garanție bancară a fost nedreptățită, pentru că ei au emis o astfel de garanție pentru un termen de 30 de zile și că poate fi prelungită până la un an la necesitate. 

Într-un final, ANSC a respins contestația „Servicii curățenie” SRL, pentru că aceasta a fost depusă prea târziu, întrucât suma de 2 300 000 de mii de lei, cerută de companie pentru a face curățenie în sediul BNM timp de un an de zile, se încadrează în alte norme; iar, potrivit acestora, contestația urma să fie depusă în termen de 5 cinci zile, pe când compania dat a făcut acest lucru după opt zile de la anunțarea rezultatelor licitației. 

Am cerut o reacție de la BNM referitor la suma contractului și necesitatea angajării unei astfel de companii pentru a face curățenie în clădirea BNM.

Reprezentanții Băncii Centrale spun: „Începând cu anul 2018, BNM a recurs la contractarea serviciilor de menaj, urmare a reducerii numărului de angajați din serviciile de suport și pentru a asigura o calitate mai înaltă a acestor servicii în spațiile în care își desfășoară activitatea specialiștii BNM, pe o suprafață de 8.717,3 m.p.”

Vedeți mai jos decizia ANSC: